mandag 2. april 2012

En god treningsøkt

Søndag 1.april ble det litt trening sammmen med noen fra klubben. Moro å kunne samles utenom de vanlige treningene. Trente på et område hvor vi aldri  hadde trent, så det var god miljøtrening samtidig.

Hovedfokuset under treningen var fellesdekken, da han har fått tendensen til å reise seg og gå bort til hunden som ligger ved siden. Ikke akkurat veldig heldig eller ønsket under konkurranse. Jeg utrustet han med en langline, så jeg kunne forhindre at han gikk bort til nabohunden, og vi begynte med litt lenger avstand mellom hunden enn hva som er vanlig. Jeg har også begynt å trene på at han skal ligge å se på meg samtidig, og jeg syns virkelig han kommer seg på det punktet. Jeg var utstyrt med en pølsebit, så fokuset var tilstede ;) Han lå faktisk i 3 min, uten å reise seg, men hadde ikke full avstand, men begynner heller i det små, og så øker vi lengden igjen :)

Deretter gikk vi gjennom resten av øvelsene i klasse 1, og jeg syns de begynner å sitte bra nå. Litt pirk igjen, så er vi klare for debuteringen :)

Trente også litt på apportering, og jeg syns det var kjempe moro at han apporte så bra selvom vi var på et fremmed sted. Dette lover bra :)

Vi prøvde også litt på innkalling med stå, og han begynner å skjønne hva han skal gjøre, så dette skal vi nok få til :)

Hadde en kjempe fin økt med lillegull i dag :) Kjempe stolt over innsatsen hans :)

1 kommentar: