fredag 30. mars 2012

En morsom treningsøkt :)

I dag følte jeg for en treningøkt ute i hagen, da det var altfor lenge siden forrige trening :)
Han ga meg litt utfordinger under dagens økt, siden han er en smule hormonell om dagen. Tispa i huset har løpetid, og da er det ikke bare bare å være hannhund. Han brukte ikke akkurat hjernen til å tenke med i starten av økta, men hjernen skrudde seg på etter litt ;)

Har fått som vane å starte alle økter med litt apportering, og det gjorde vi i dag å . Han kommer seg bedre og bedre for hver gang. Ikke lenge før den øvelsen sitter helt i boks.

Så gikk vi gjennom flere av øvelsene i klasse 1, og de sitter temmelig bra. Selvom han bare må tulle litt da ;)
Har lyst til å komme oss litt videre, så har begynt å trene på litt flere øvelser i klasse 2. 
Trente på innkalling med stå, og han blir flinkere og flinkere :)

Prøvde oss ogå på fremadsending til ruta. Har 4  kjegler , så satte opp en liten rute. Begynte med å legge en tennisball oppå kjegla, og sa ruta, og når han løp i ruta for å hente ballen, så roste jeg. Deretter flyttet jeg ballen på bakken midt i ruta, samme prosedyre. Tilslutt tok jeg vekk ballen og pekte mot ruta og sa ruta, og han løp rett inn og fikk tennisballen som belønning. Da var han veldig stolt av seg selv :)

Fantastisk morsomt å trene med en hund som lærer så fort :)












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar