torsdag 26. april 2012

Velkommen i flokken Henny


Torsdag morgen 19 april reiste jeg til nord Sverige for å hente familiens nyeste tilskudd. Turen var ikke på mindre enn 106 mil ca en vei. Tok med meg Oddis oppover, så Henny kunne få litt selskap på vei nedover. Turen nordover gikk veldig fint, var fremme en time før planlagt. Vel fremme hilser jeg på oppdretteren og hennes hunder , samt hele valpekullet. Super trivelige hunder,og selvfølgelig verdens koseligste person :)

Jeg sov over hos oppdretteren, da avstanden var nokså lang, og det ville blitt for slitsomt å kjøre ned igjen med engang. Dagen etter ordnet vi litt med valpene, og gjorde de klare for avreise. Jeg tok med meg Hamlèt, som er broren til Henny på vei nedover, da han skulle til Norge han også :)

Var spent på hvordan valpene ville takle den lange kjøreturen tilbake til Norge. Puttet begge valpene i buret sammen med Oddis, og jeg hadde ikke kjørt mer enn 10 min, og da sov begge valpene så søtt :) De sov stortsett hele turen. Hadde noen lekerunder inne i buret løpet av turen. Stoppet hver 3 -4 time så de fikk tisset og spist litt .

Turen i seg selv gikk egentlig veldig fint, men møtte på veldig dårlig vær  ganske tidlig, så kjøreforholdene ble fort mye verre. Turen som egentlig burde tatt 15 timer, tok fort 19 timer. Så vi var ikke hjemme før klokken 05 lørdagsmorgen. Da hadde vi vært på farten i 19 timer, og hadde vært våken  i 21 timer, så begynte å merke at jeg var en smule sliten. Og valpene hadde bestemt seg for at de skulle opp 08 30 samme morgen, så mye søvn ble det ikke.

Lørdag formiddag kjørte jeg Hamlèt til Gardermoen, hvor hans nye eier skulle komme å hente han, og ta han med seg hjem :) Turen til gardermoen med valpene gikk helt strålende, de sovnet så fort jeg puttet de i bilen. Så bilkjøring var ikke noe stress. :)

De neste dagene har hovedakelig godt med på å gjøre Henny husvarm, og det gikk ikke lang tid før hun ble trygg i huset. Veldig snill og tillitsfull valp , ikke redd for noe. Tar det meste på strak arm :)

Legger ved noen bilder fra turen og her hjemme

Valpene sover hos oppdretter
Henny og Hannah leker
Onkel Oddis og valpene
Ute på tur :)

Henny og Oddis

Oddis er barnveakt for de små :)
Søte Hamlet 
ute på luftetur :)
Høga kusten bro i Sverige. Fin bro å se på, men ikke fullt så kul å kjøre over når en har høydeskrekk ;)

Henny og Herr Gakk Gakk






 Fineste jenta :)

 Klar for tur :)

For litt nærmere presentasjon frøkna se :Om Henny

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar