torsdag 12. april 2012

En super flott økt

Etter gårsdagens dårlige trening følte jeg for å trene litt i hagen. Kan ikke ligge på latsiden, når det er problemer som må fikses :)

I dag begynte vi rett på fellesdekk, som egentlig var en singel fellesdekk, siden vi var helt alene. Kortet inn på avstanden, og belønnet ofte for at han ble liggende stille, og det gjorde susen. Han lå der i sine 2 minutter uten problem.Jeg vandret litt frem og tilbake, for det røk så fælt fra pipa, og lille gull ble liggende han. :)

I dag var han virkelig på hugget, og i dag skulle det trenes med høy effektivitet.
Gikk gjennom øvelsene, og en etter en øvelsene gikk på skinner. Utrolig moro når det flyter slik i øvelsene :)

Gikk tilbake singel/fellesdekken vår, siden det er den virkelig trenger å jobbe med. Fortsatte som jeg begynte , belønte hyppig for at han lå stille, men jeg strakk ut tiden mellom hver belønning.

På siste fellesdekken da stilte jeg meg på riktig avstand, og stod der og tok tiden, og Oddis lå helt stille, og hadde fokus på meg hele tiden. Det er et fantastisk fremskritt at han holder fokus på meg hele tiden. Litt i overkant stolt. Kunne ikke vise min begeistring for tidlig, da ville han mest sannsynlig reise seg, og det vil vi vi jo ikke. Stilte meg bak han, og håpet så inderlig han ikke ville reise opp før jeg ga han kommandoen. Det eneste som ødela den fellesdekken var at han var litt tidlig ute med å reise seg, men jeg kunne ikke la være å belønne når resten var så bra. Jeg må bare trene enda mer på at han skal vente på kommando før han utfører den av seg selv.

Vi hoppet over øvelsen med hinder, da jeg ikke gadd å gå i garasjen å hente det ;)
Ble en veldig kort i dagøk i dag, men syns treningen gikk så utrolig fint så hadde ikke noe behov for å trene enda mer :)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar