torsdag 5. april 2012

Et skritt nærmere

Onsdag 4.4. var det tid for ny trening med klubben igjen. Og planen for dagen var å terpe på fellesdekken, så den sitter :)

Gikk gjennom alle øvelsene, og jeg syns nesten det er fremgang for hver trening. Øvelsene som gikk veldig bra repeterte jeg ikke noe på. Men la litt vekt på øvelsen kontroll over hunden på avstand, da jeg nylig har lagt til tegn i tillegg til ord, og da må vi trene litt ekstra, så den sitter like godt . Men jeg syns virkelig han kommer seg bra, og utfører øvelsen bedre for hver gang.

Trente litt slutt på fellesdekk, og han lå helt stille i 2 min. Hadde riktig avstand denne gangen, også uten line. Så her ser vi fremgang. Trente på fellesdekk flere ganger, både med andre hunder og litt alene, mens de andre drev med andre øvelser. Og jeg syns han er kjempe flink :)

Litt tidligere på dagen hadde jeg et stort behov for å trene litt apport. Da var fokuset å holde apporten til jeg sier slipp. Han har virkelig blitt flink når det gjelder apporten. Er ikke lenge siden han ikke ville apportere i det hele tatt. I dag holdt han apporten til jeg sa slipp, jeg kunne be om på plass og så begynne å gå fremover uten at han slapp apporten :) Stolt og atter stolt :) Fikk tilog med tatt noen bilder mens han holdt apporten :) Det er gutten sin det tenker jeg.

Planen var egentlig å debutere 10 juni, men nå tror jeg vi fremskynder den til 2 mai i første omgang. Føler oss såpass klare, og tror vi skal klare debuten allerede da :)




Alltid moro med en gårdshund :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar