tirsdag 26. juni 2012

Valpekurs dag 5

I dag var tid for en ny kursdag med Henny. Allerede på den 5 dagen, tiden flyr jammen meg fort.

I dag begynte vi med kontakt i utgangstilling. Og Henny hadde ikke glemt hvordan det gjøres, så hun satt veldig fint og tok kontakt. Hun holder ikke kontakten så lenge om gangen enda, men er da et steg i riktig retning :)

Så gikk vi over til sitt og bli, og nå begynner virkelig å bli flink syns jeg. Hun satte seg med engang, og hun ble sittende mens jeg gikk litt ifra, begynner med korte avstander, så kan vi øke både tid og avstand etterhvert.

Så var det dekk og bli. Hun har hatt en tendens til å reise seg med engang jeg har gitt dekk kommandoen, men i dag var hun veldig flink. Også lå hun rettere og rettere, men fremdels en del innslag av "valpedekk".
Hun var veldig flink i dag. La seg fortere ned nå enn forrige gang, og nå begynner hun å jobbe litt for godbiten :) Jeg kunne gå litt i fra uten at hun reiste, og gikk til frem og tilbake foran henne, og hun ble liggende. Veldig veldig flinke jente :)

Neste øvele var stå. Vi har trent litt stå i forbindele med valpshowet hun skal på litt senere i sommer. Var litt spent på om vi hadde begynt å lære det inn rikitg, så jeg ba instruktøren vise oss det, siden vi gikk glipp av det forrige gang. Og vi var på rett vei. Henny skjønte med engang hva hun skulle, og stå pent var da ingen sak. Hun reiste seg så pent opp fra sitt, og ble stående :)

Så var det innkallingstrening som stod for tur. Benytter langline, og bare tusler rundt på området, og kaller inn når båndet er slakt. Jeg syns Henny er veldig flink på det området, men hun er en valp og kan det ikke 100% enda. Så litt kaos må man regne med. Hun og Ridgeback valp, hadde kursen mot hverandre, og jeg tenkte å kalle inn Henny før de møttes, men de var litt for kjappe, så det ble litt tull med liner og slikt ;) Jeg trente på kalle inn når hun var vei bort mot noe annet, og hun reagerer veldig raskt, og kommer springende mot meg og for leka si som belønning. En pipelek fra KONG er helt toppen :)


Veldig veldig fornøyd med Henny i dag :D

Jeg tror hun og jeg vil bli et bra team i fremtiden :)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar