tirsdag 19. juni 2012

Valpekurs dag 3

I dag var det tid for en ny dag med kurs. På forrige kurskveld, hadde jeg litt problemer med at Henny ikke ville ha pølse, hadde kun kyllingpølse, og tenkte kanskje hun likte vanlig pølse bedre. Så i dag hadde jeg kuttet opp vanlig Gilde grillpølse, fiskepudding og svenske kjøttboller, samt de vanlige treninggodbitene.Nå burde vi få det til... Vi begynte kurset, og jeg var spent på om hun hadde lyst til å ofre seg en liten smule for godbitene jeg hadde med til henne. Hun kunne spise noen av de, men ofret seg veldig lite for de. De kunne spises , men det var det ;) Henny er ingen hund etter gobit hvertfall. Her er det leking som gjelder :)

I dag gikk vi gjennom sitt og bli, dekk og bli, på plass, innkalling og gå på pent i bånd.
Begynte med sitt og bli, og henny blir flinkere og flinkere syns jeg..
Så var dekk og bli, og Henny hadde ingen planer om å legge seg ned og helst ikke rett for en godbit. Her måtte leka frem, og da ble det andre boller kan en si ;)

Neste var på plass, og da måtte jeg finne frem Handlers sine treningsgodbiter, de kan hun ofre seg litt for. Så på plass øvelsen gikke gentlig veldig bra. Hun gjorde 3 skritt med på plass og var super dyktig. Tok noen repetisjoner og så lekte vi litt, for å trene litt til igjen :) De godbitene er da gode nok, men ikke verd mer bry enn akkurat den øvelen ;)

Neste var innkalling, og i dag var hun litt treg, og ville heller drive med noe annet, men hun begynte å bli sliten da vi begynte med det. Men vi fikk noen fine innkallinger for det om :)

Siste var gå pent i bånd, og her har hun kommet seg betraktelig. Ser tydelig en fremgang. Litt hopp og sprett blir, men hva annet kan en forvente av en vilter liten valp :) Kjempe fornøyd med dagens innsats på frøkna. Bra sliten ble hun også, hun sovnet når hun kom i bilen, og sov godt en liten stund når vi kom. Vi gikk en bitteliten kveldstur etterpå, og det var stas syns hun :)


Bildene er tatt av A.Thune :)


1 kommentar: