torsdag 14. juni 2012

Startet på valpekurs

Tirsdag 12 juni begynte jeg og Henny på valpekurs. Dette har vi sett frem til en stund :)
Veldig spent på hva vi skal lre. Hargått på kurs før, men ikke valpekurs. Så dette var nytt, men har jo klart med meg litt fra andre hundekurs, så hel fremmed er det ikke..
Flere raser var representert, samt en gårdhundtispe til. Veldig søt frøken :)

Vi startet med å lære kontakt mellom hund og fører, og Henny tok det veldig lett. Ikke så veldig vanskelig overhode. Neste på planen var å lære sitt. Vi har jo jukset litt på forhånd, og hun skjønte tegninga her ogå. Neste var sitt og bli. Vi ba om sitt og så sa vi bli, og gikk et skritt eller to unna, og gikk tilbake og belønnet og roste masse :)

Så var det innkalling som stod på programmet. Innkallingen har vi egentlig trent en del på fra før av, da hun går hovedakelig løs i området her, og når vi er ute i skogen. Hadde henne i langline, og jeg gikk unna, og ropte mens instruktøren holdt i lina, og slapp ut linen når jeg ropte. Henny kom springende med engang, og så skulle de sitte foran oss, og det gikk over all forventing :)

Båndtrening stod på agendaen, og her hadde vi ikke stort å stille opp med kan jeg vel si ;) Men jeg må i hun lærer raskt. Tok ikke lang tid før hun skjønte hva det dreide seg om.

Vi hadde en kjempefin kurskveld, og gleder oss til neste gang, som er i kveld allerede :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar