onsdag 14. mars 2012

Oj for en treningsøkt :)

I dag var det trening med klubben igjen :) Hadde ingen høye forhåpninger, siden han ikke har fungert noe godt på de treningene. I dag hadde jeg tatt med meg kyllingpølser om godbit, ettersom han ikke har vist noe interesse for den vi vanligvis bruker. Kan trygt si at pølsene slo godt an ;)

Begynte med noe så enkelt som kontakt, da dette er et punkt vi sliter med når det er mange andre hunder tilstede, og i dag hadde vi knall god kontakt , og han gjorde som han skulle. Så tok vi en og en øvelse, og alle øvelsene gikk helt strålende. Mye bedre enn forventet.

Var spesielt fornøyd med avstandsøvelsen, da det satt mennesker bak han og pratet, men han fokuserte på meg og gjorde øvelsen fint. Flytter seg ikke fremover, men reagerte litt tregt på dekkenet ene gangen, men hele øvelsen gikk jo egentlig helt knall :)

Hopp over hinder gikk helt uten problemer, støtet borti hinderet første gangen, så vi prøvde en gang til, og vips der satt den så fint :)

Eneste øvelsen som ikke gikk helt om det skulle var fellesdekk. Han reiste seg flere ganger, og gikk også bort til en annen hund. Han lå vel omtrent halvetiden tenker jeg. Bakken var i grunn veldig kald, og våt, så tror det er derfor han ikke ville bli liggende så lenge denne gangen. Fellesdekk er en øvelse vi må vektlegge mye mer fremover :)

Tross litt dårlig fellesdekk, så er jeg knall fornøyd med dagens trening :) Gleder meg allerede til å trene mer :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar