onsdag 20. februar 2013

Kald treningsøkt

I dag var vi en tur på klubbområdet og trente litt. Tidligere på dagen hadde vi en strålende tur med kun solskinn, fuglekvitrer og sola varmet. Og når vi skal trene på kvelden, så er det søren 10 minusgrader. Super bikkjekaldt var det. Hadde egentlig lyst til å sitte i sofaen og bare fyre , men det blir ingen trening av. Og treningen trenger vi, så det var bare å bite tennene sammen.

Gikk gjennom klasse 1 øvelsen en etter en. Merket fort at Henny var en smule fjern og borte vekk. Vi venter vel egentlig løpetid på henne igjen nå om ikke altfor lenge. Mulig det var litt hormoner som gjorde henne litt bortvekk, men det var veldig høyt energinivå i hallen også. Men hun gjorde sitt beste.

Stå under marsj øvelsen satt hvertfall som den skulle. Hun snudde seg ikke etter meg i det hele tatt. De siste treningen med å bare stå stille gjorde underverker.

Også veldig fornøyd med avstandsøvelsen, hun reagerte kjapt i både dekk og sitt. Så må si den var virkelig bra i dag :)

Innkalling og dekk fra holdt fungerte også veldig bra. Selvom om jeg manglet det lille ekstra hun pleier å vise. Men absolutt ingen dårlig utførelse..

I dag prøvde vi også hinderøvelsen. Da med skikkelig hinder denne gangen :) Gikk veldig pent frem i starten. Og ledet henne tydelig over hinderet, men hun løp rundt de første gangene. Så skjønte hun at det lønnet seg å hoppe over hinderet. Hun tok kommandoen hopp veldig fort også. Og skjønte at hopp betydde å hoppe over hinderet. Veldig flink hund. Hun kommer nok ikke til å slite med denne øvelsen.

Vi fikk testet litt fellesdekk med en annen hund også. Denne gangen hadde hun på seg dekken, og fikk ligge på et teppe. Jeg ville teste å se om hun reiste seg selv da. Og det gjorde hun ikke. Hun ble liggende helt stille.  Jeg gikk inn å belønnet et par ganger under selve øvelsen. Jeg syns hun var kjempe flink. Og det var bra med forstyrrelser rundt de denne gangen også. Er sikker på at vi kommer til å klare fellesdekken , bare vi får trent nok :)

Vi prøvde oss også på fremad sending til ruta. Har benyttet kommandoen frem, og det er tydelig at hun har begynt å skjønne hva det betyr. Nå må jeg snart begynne å bruke ruta først. Hun løp fremover da jeg sa frem, og jeg stod nærme nok til å at hun kom inn i selve ruta. Og hun stoppet automatisk inne i ruta. Skulle tro hun visste hva hun skulle :) Gleder meg til å fortsette med denne øvelsen :)

Jeg syns Henny gjorde en veldig god jobb i dag, selvom hun var en smule bortevekk til tider. Kan ikke alltid være på topp :) Men jeg er stolt :D

Fellesdekk med både dekken og teppe. Litt juks, men syns det er bedre at hun lærer seg å ligge rolig, enn at hun bare reiser seg.
Snøplogen.
Fine jenta mi :)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar