torsdag 31. januar 2013

Fjortis på trening

I går var vi å trente igjen på klubbområdet.. Ikke vært der på noen ganger nå, grunnet kulde.

I går begynte vi med litt apport, og frøken vims var litt utkoblet helt i starten. Men hun koblet da på hjernen etter en liten stund. Hun løp bra ut og hentet den, og kom ganske så nærme med apporten. En helt greit økt med apportering.. Ingen store overraskelser.

Så prøvde vi oss på stå under marsj... Henny stopper veldig bra, men så snur hun seg trill rundt midt under øvelsen.. Lille oppfinnsomme hund altså ;) Måtte gå litt tilbake i treningen å bare trene på at hun skal stå stille. Tok ikke mange repetisjoner før hun husket hva det hele egentlig dreide seg om ;)

Så trente vi litt på innkalling fra sitt. Og nå var hun helt med meg. Hjernen fungerte som den skulle. Bra tempo, og innsitten hennes begynner å bli veldig god :) Etter ståøvelsen var hun skikkelig med meg hele veien.

Så trente vi avstandsøvelsene. Den er jeg veldig fornøyd med. Hun legger raskt ned, og reiser seg stort sett veldig raskt opp.Fikk også trent med en del forstyrrelser..

Ble både lineføring og fri ved foten.. Nå har jeg virkelig fått dreisen på hvordan vi skal gjøre det. Moro moro :)

Vi fikk virkelig "utnyttet" de andre hundene som var der. Veldig deilig at det er flere på trening, og da fikk jeg virkelig testet henne. Hun er veldig fjortiss om dagen, og begynner å bli mye mer interessert  i andre hunder og mennesker. Så jeg jobbe mer for at hun skal henge mer med. Hun dro litt mot de andre hundene og ville hilse og leke. Men hun fant fort ut at jeg hadde noe som var bedre..PØLSE! Hun gikk som bare det. Full kontakt med meg forbi de andre hundene. Vi gikk veldig tett innpå de anrfe, og gikk rundt de, gikk 8 -tall rundt.. Alt for at hun skal kunne lære seg at det lønner seg å holde fokus på meg. Selvom om de andre hundene dro i båndet for å komme til henne, så holdt hun posisjonen :D Flink og atter super flink jente :)

I tillegg til å gå rundt de andre hundene, kjørte jeg noen repetisjoner med innkalling fra sitt, der hun måtte løpe forbi de andre hundene, som var ganske nære hennes "løpebane". Hun kom rett til meg og satte seg fint på plass. Ene gangen var hun veldig fristet til å løpe bort til den ene hunden, men hun gjorde det ikke, bare nesten ;)

Og helt til slutt prøvde vi oss på en mini fellesdekk med en annen hund. Hun reiste seg opp med engang omtrent jeg hadde lagt henne ned, men gikk bare tilbake til henne, og ba om ny dekk. Og da ble hun liggende. Gikk ofte inn og belønnet dekken. Ikke viste hun noen interesse for å gå bort til den andre hunden heller. Jeg er veldig fornøyd med innsatsen hennes på fellesdekken. Vi skal klare dette. Må bare trene mer.. Og da trengs det andre hunder ;)

Jeg syns Henny gjorde en super jobb i dag :) Kjempe fornøyd er jeg med min lille fjortiss :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar