onsdag 9. januar 2013

Super herlig treningsøkt

I dag trente vi litt på klubben igjen. Litt kaldt i dag å, men ble fort varm.

Begynte med litt kontakttrening. Og gikk gjennom øvelsene, både som delmomenter og hele øvelsen.
Veldig overrasket over hvor bra fri ved fot og lineføringen er blitt. Trodde nesten ikke mine egne øyne over hvor flink hun har blitt :)

I  dag prøvde vi fellesdekk med to andre hunder . Det gikk super fint. Hun reiste seg ikke på noen av forsøkene. Begynte med veldig kort tid, gikk inn og belønnet. Og gikk i fra igjen. Så lot jeg henne ligge i 1 min før jeg gikk tilbake og belønnet og stilte meg ved siden av henne, og så reiste henne opp i sitt. Hun lå heller ikke på noe teppe. Så er veldig fornøyd med fellesdekken hennes. Nå skal vi bare fortsette å trene  og gjøre henne trygg på dekk og bli øvelsen. Jeg tror dette vil gå veldig bra :)

Vi testet også fellessitt. Dette er en øvelse som kommer litt lenger opp i klassene, men alltid greit å prøve litt flere øvelser. Har egentlig aldri prøvd sitt over lang tid, men det var ikke noe problem å sitte helt stille i 1 min.

Søndagen som var trente vi litt apport og dekk og bli. Apporteringen begynner virkelig å komme seg. Hun henter apporten i bra fart, og nå kom hun helt inntil meg og holdt apporten til jeg sa takk. Og et annet fremskritt var at hun tok opp apporten og satte seg ved siden av meg, med apporten i munn. Det er et kjempe fremskritt :D

Så gikk vi noen skritt tilbake når det gjaldt dekktreningen. Litt nybegynner fakter. Men hun har vit litt tendenser til å reise så, jeg trente bare inn dekk og bli helt fra starten igjen, og økte tilslutt med 2 min enkelt. Hun viste ingen tegn til å reise seg. En kjempe økt hadde vi :)


Kan egentlig oppsummere dagens treningsøkt som veldig positiv og superherlig. En helt fantastisk treningsøkt. Så utrolig stolt av lille prinsessen min :) Gleder meg virkelig til vi kan begynne å starte stevner , og trene enda mer :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar