onsdag 2. januar 2013

Fellestrening

I dag hadde vi litt fellestrening på klubbområdet. En stund siden vi har trent der nå så det var deilig å få trent sammen med andre igjen, selvom det var bikkjekaldt i hallen. Hallen er ikke isolert, og mangler litt vinduer, så det blir litt kaldt der foreløpig :)

Vi trener mer og mer målrettet mot klasse 1 som nevnt tidligere.  Og vi nærmer oss målet vårt. Øvelsene blir bedre for hver trening.  Er spesielt imponert over hvor bra avstandsøvelsen er blitt. Ikke så veldig lenge siden jeg introduserte henne for øvelsen. Lineføring er blitt noe helt annet også. Generelt er kontakten blitt sterkere også :)

Vi må trene mer at hun skal vente på kommando før hun utfører den. Hun har litt lett for å reise seg opp i sitt i dekkøveler, spesielt når hun tror vi er ferdig. Så vi må trene på at hun skal vente på beskjed, og jeg må varierere hvordan jeg avslutter en øvelse, så hun ikke kommer meg i forkjøpet for mye :)

Fikk prøvd litt apport også. Hun kommer seg mer og mer. Hun løper rett ut og henter apporten, og kommer nærmere meg med apporten før hun slipper. Hun bærer apporten ved min sin, om jeg sier apport og begynner å gå, men å sitte med apporten er litt vanskeligere. Men vi kommer dit en dag å :)

Og i dag fikk vi testet litt fremadsending. Henny hadde ikke glemt det.. Denne øvelsen lover veldig godt.. Full fart er tingen ;)

Fikk en del forstyrrelser under avstandsøvelsen, og det fungerte veldig bra.. Bare hun får dekke på et litt mykere underlag, hvis ikke blir det litt kræsj for Henny. 

Hun begynner å bli litt fjortiss merker jeg. Hun hører litt dårligere om dagen, er litt mer snusete enn hun har vært. Men jeg syns hun fungerer bra på trening, og håper det fortsetter slik :) 

Veldig fornøyd med innsatsen til Henny. Nå skal vi begynne å trene på fellesdekk. Blitt dårlig med dekk trening i lengden, slik generellt, og det får jeg svi litt for merker jeg :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar