torsdag 22. november 2012

Min kommende stjerne?

I går var vi på klubbområdet og trente lydighet igjen. Nå har det endelig kommet skikkelig underlag i hallen. Fått skikkelig sandunderlag, i stedet for stor grov stein. Skal bli moro å trene mer i hallen fremover.

Vi har ikke vært super aktive på lydighetsfronten på en liten stund. Men nå er vi tilbake for fullt .
Har gått litt tilbake i treningen, siden min lille kjære hund har fått et lite hukommelsestap ;)
Men hun hadde ikke glemt alt, og det kom fort tilbake det hun kunne fra før. '

Det var første gangen vi trnte på et slikt underlag, og hun ville gjerne snuse på alle mulige steder inne i hallen, men det er ikke lov.. Når vi trener , da snuser vi ikke på bakken. Og det var helt greit for Henny også etter en liten overtalelse :)

Begynte økten med å få plass kontakten, og det gikk veldig fint. Har i tillegg begynt å bruke klikker når vi trener. Tror det skal fungere veldig bra på Henny. Vi trente litt på alt i dag. Hvertfall alle øvelsene som er i bronsemerket, da det er de samme øvelsene som kommer i klasse 1 også. Men i klasse 1 er det noen flere øvelser.  Har så vidt begynt på den ene øvelsen i klasse 1. Hoppøvelsen venter vi litt til med. Vil helst at hun skal være HD røntget først.

Prøver å få plass en god stabil og rett på plass, og hun gjorde en meget god jobb i går. Samt dekken kommer seg mer og mer. Litt skjevt enda, men det kommer seg.

Har egentlig ikke trent dekk og bli siden bronsemerket, burde ha gjort det, siden hun reiste seg på enkelt dekk, men det har jo sine grunner. Hun lå helt stille da vi prøvde dekk og bli i hallen. Så tror ikke den øvelsen vil skape kjempe store problemer. Er jo fellesdekk i klasse 1, men det må vi bare trene på.

Stå under marsj øvelsen er fremdeles veldig bra. Lurer på hva jeg gjorde så den ble så bra :)

Innkalling fra sitt øvelsen delte jeg opp i flere momenter i går. Trente først på å få opp tempoet mot meg, uten at hun måtte komme inn på plass. Og den ble veldig bra :) Så trente jeg på selve innsitten, at den skal være riktig, og at hun setter seg nærmere meg. Måtte repetere den siste biten noen ganger før jeg virkelig fikk det jeg ville ha. Og da ble de neste innsittene mye bedre. Så her må det trenes på akkurat det :) Så satte jeg sammen hele øvelsen, og det ble full pott. Både farten og innsitten var meget god :)

Fri ved foten og lineføringen må vi jobbe mer med. Hun er litt for opptatt av å snuse på bakken under de øvelsene. Så vi får bare ta et og et steg, så vil de bli bra også :)

Testet ut litt apport i tillegg. Og den kommer seg virkelig. Største fremskrittet var at hun kunne sitte med apporten på plass og gå og reise og så gå videre med apporten noen skritt. Kjempe stolt av lille :)

Jeg tror vil kunne gjøre det bra i lydighetsringen fremover :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar