tirsdag 2. oktober 2012

En knall treningsøkt :)

I dag trente vi sammen med et valpekurs , som gikk samtidig. Deilig å trene med mange andre hunder. Har  trent blant andre hunder tidligere å, men ikke ofte det er så mange på treningene.

Nå har vi begynt å fokusere mye mer på selve bronsemerket, og kanskje snart bli klare til å ta bronsemerket og helst bestå ;)

Ble ingen lang treningsøkt, men en veldig god og effektiv økt :)

Startet med lineføring, da det er dette vi har slitt med i det siste. Hun gjorde som hun skulle, men brøyt kontakten litt fortere, da hun var en smule gire i dag. Men hun gjør absolutt det hun kan. Litt hopping etter hendene mine er det, men fortalte henne at det ikke var nødvendig, og da ble det mye bedre, og hun konsentrerte seg mye mer. Flink snuppe :)

Så prøvde vi enkelt dekk. Forrige gang vi trente , så ville hun ikke dekke på første kommando, men i dag smallt hun bare ned i bakken med begge forlabbene rett ned. Ingen nøling, selvom det var litt fukitg ute. Jeg gikk i fra, og hun ble liggende. Bare snudde litt på hodet, men det er lov :) Aner ikke hvor lenge hun lå,  men tror hun kan klare 1 minutt helt fint, som er kravet til bronsemerket.

Så prøvde vi dekk fra holdt, og her fikk jeg samme reaksjon. Bang ned i bakken, jeg gikk fra og snudde meg, og gikk tilbake og stilte meg ved siden av henne, hun reiste seg opp rett før kommando, så vi prøvde en gang til, og da ble det mye bedre :) Hun reiser seg nå kjapt opp fra dekk til sitt på kommando :)

Deretter var innkalling fra sitt. Ba om sitt, og gikk i fra. Hun reiste seg opp i stående 2 ganger, men etter det så  ble hun sittende. Hun kommer i veldig bra , og nå begynner virkelig innsitten å falle på plass. Litt høytflyvende ankomst, men støer borti meg minimalt. :)

Så var det stå under marsj. Tok litt tid før hun skjønte at hun skulle stoppe når jeg sa stå, men etter noen repetisjoner så forstod hun hva jeg mente :) Trenger bare litt mer trening, så får hun til dette uten problemer :)

Prøvde oss på litt apportering i tillegg, jeg syns hun gjør små fremskritt hele tiden. Hun forstår at apport betyr å plukke opp apportbukken.  Selvom den lå oppå en stein :)
Kommer nærmere meg med apporten nå. Dette går riktig vei :)

Måtte prøve litt mer lineføring før vi ga oss. Og nå var hun mye mer med meg. Holder en veldig fin kontakt, og setter seg når jeg stopper. Litt mer trening må selvfølgelig til, men jeg er veldig stolt av hvor langt hun har kommet, tross alderen sin :)

Og vi trente jo fri ved fot, og der syns jeg hun er mye bedre enn ved lineføring, lover meget godt :)

Henny gjorde en fantastisk god jobb i dag.. Knallfornøyd var jeg med henne :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar