torsdag 11. oktober 2012

Bronsemerket snart?

Den 10.10 var vi nede på klubbområdet og trente litt lydighet igjen. Har i det siste tenkt at  vi skal ta bronsemerket,  i løpet av oktober. Blir fort veldig kaldt fremover, og da blir nok litt vanskeligere å ta bronsemerket utendørs hvertfall :)

Henny har gjort en kjempe fremgang de siste treningene. Nå begynner alt å klaffe. Og jeg vil nesten påstå det at vi kan ta bronsemerket nå veldig snart.. Må bare trene litt på noen delmomenter i en øvelse, som jeg hadde glemt bort ;) 

I går trente jeg først som vanlig, med belønning av leker og godbiter, og terpet litt på det vi sliter mest med, som lineføring. 

Gikk gjennom alle momentene , og satte de sammen til en øvelse. Det gjorde jeg med alle øvelsene som vi skal kunne. 

Så tok jeg vekk alt av belønning, hadde ingenting på meg. Og latet som vi gikk prøven, og tok alle øvelsene rett etter hverandre.. Belønnet henne uten noe godbit eller leke mellom hver øvelse. Og hun gikk meget godt syns jeg. Disse øvelsene kunne hun. Eneste som var litt feil, var at jeg måtte gi en dobbelkommando, etter stå under marsj, men bare litt trening på akkurat det ene punktet så blir det bra :)
Så jeg tror egentlig at vi er ganske så klare for bronsemerket nå.. Gjenstår vel egentlig  bare å hive seg i det ;) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar