onsdag 15. august 2012

Kurset går videre

Tirsdag 14.8 var det tid for ny dag på videregående kurset. Vi fikk ikke med oss forrig trening. Men vi klarte  oss ganske bra denne dagen for det :)

I dag hadde vi fokuswet på kontakt, sitt og bli, dekk og bli, på plass under bevegelse og apportering.

Kontakten hennes syns jeg er veldig god. Sitter pent og titter på meg, selv uten å få beskjed.

Sitt og bli kommer seg veldig bra, kan gå lenger og lenger unna henne, og hun sitter helt tille. Nå trener vi også på at hun skal følge med på meg når hun sitter rolig og ikke snuse for mye på bakken.

Dekk og bli kommer sge også veldig godt. Nå legger  hun seg mye kjappere ned, men må fremdeles hjelpe henne litt innimellom. Hun ligger mer rikitg nå, men hun kommer nok til å ligge rett med tiden. Kan gå i fra noen meter, og hun reier seg stortsett ikke, noen ganger hender det seg at hun reiser seg. Men da starter vi bare på nytt. Hun ligger helt stille når hun ligger nede, ingen tegn til åling eller kryping.

På plass under bevegelse blir bedre og bedre. Nå trenger jeg ikke lokke henne fremover, litt treg til å sette seg ned, men dette kommer seg. Holder fin kontakt, men ikke så lenge av gangen. Men snuppa er super flink.

Apportbiten ble nok henny sin favorittøvelse veldig fort :) Hun elsker å bære på ting, samme hva det er egentlig. Bare hun kan holde i det og løpe sin vei ;)

Vi har trent litt apport før kurset. Hun biter tak i apporten fra hånda mi når jeg sier apport. Har begynt å kaste den og si apport, og hun løper rett ut og biter tak i den. Helt i starte ville hun bare løpe bajas rundt med den. Løpet av apporteringøkten på kurset, begynte hun å skjønne at det lønte seg å komme inn med apporten. Fikk skryt av apporteingen hennes , og det er gøy :)

Nå skal vi jobbe med at hun skal komme helt inntil meg med apporten og avlevere.  Må også trene på at hun skal holde apporten litt lengre. Hun kommer til å elske denne treningen :)

Neste trenigng er ikke før tirsdagen igjen, da torsdagstreningen går bort. Da får vi bare trene litt alene.

Super fornøyd med min lille hund :)
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar