torsdag 23. august 2012

Kursdag 5


I dag var det endelig tid for litt kurs igjen. Fikk ikke vært med på forrige kursdag som gikk om tirsdagen pga jobb. Så vi har til nå vært med 3 av 5 treninger. Var kjempe deilig å få trent litt med andre igjen.

Været var virkelig ikke på vår side, men det har det vel ikke vært på en stund kan man si.
Var ikke sikker på hvordan min lille antiregn hund ville fungere når gresset var veldig bløtt og det regnet.
Men hun overrasket stort i dag. Litt mer dorsk enn vanlig, men det kunne ha noe med at vi gikk en liten tur før treningen. Hadde ikke helt den store iveren i dag. Men nå misliker hun dårlig vær i tillegg ;)

Begynte med sitt, dekk og bli. Byttet på om hun skulle bli sittende eller liggende. Og lot henne ikke ligge noe lenge i det hele i dag, grunnet hun lå på det våte gresset, og hun har da ingen pels på magen enda :) Hun reiste seg fra dekk et par ganger, men så lå hun helt stille, tros det kalde og våte gresset. Stor fornøyd med det. Gikk et par ganger ut av sittestillingen, men utover det , så fungerte det veldig godt..

Deretter trente vi på plass under bevegelse. Måtte gå noen skritt tilbake i treningen i dag, da hun ikke hadde tenkt å gjøre som jeg hadde planer om ;) Men et par steg tilbake og hun husket hvordan ting skulle gjøres :) Litt treg i starten, og syns det var andre ting som var litt mer interesanne i dag. Helt til jeg byttet til godbiter, da kom bitene på plass fort ;) I dag skulle vi spytte godbiter i tilleg, og jeg ikke anbefale Handlers treningsgodbiter til det formålet ;)

Så var innkalling med på plass. Hun var direkte dorsk i dag. Komme når jeg roper, det trengs vel ikke, når hun kan sitte pent i andre enden, men etter litt engasjement fra min side så kom hun når jeg ropte, og hun begynner å bli veldig flink til å komme inn riktig. farten var grei når hun fikk bestemt seg.

Så trente vi på at noen skulle komme bort og hilse på mens hundene skulle sitte stillle. Veldig nyttig, og Henny satt stille mens personen kom bort. I tillegg skulle de sitte stille mens instruktøren dro en leke forbi alle hundene. Henny ble fremdeles værende på plassen sin.

Så gikk en og en hund forbi alle hundene, og den hunden skulle ha fokus mot eier, og ikke dra mot de andre hundene. Henny satt pent å så på mens hundene gikk forbi. Henny var super flink da vi skulle gå forib de andre hundene. Hun dro ikke mot de, og holdt en fin kontakt hele veien. Kjempe nyttig trening,da hun ikke er så fortorlig med å passere hunder som drar mot henne når vi går tur. Og det fikk vi trent på i dag, og jeg syns hun er super flink. Kom ikke en lyd fra henne i det hele tatt under treningen.

Tilslutt gikk alle sammen frem og tilbake, så da ble det hunder på flere kanter, og jeg syns hun gjorde en fabelaktig jobb :) Super flinke jenta mi det :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar