torsdag 30. august 2012

Kursdag 7- en perfekt trening

Da var kursdag nr 7 over. Bare en gang igjen. Det blir litt stusselig må jeg si. Denne gangen var været virkelig med oss. LItt overskyet, men solen skinte igjennom, og var et ypperlig vær å trene i. Merket stor forskjell på Henny også. Mye kvikkere og opplagt i dag enn hun var på tirsdagen.

I dag begynte vi med dekk og bli. Hun dekket veldig fort i dag, og ble liggende helt stille.. Og hun ligger bedre og bedre. Ikke så bananligging lenger. Ikke en eneste gang under økta reiste hun seg. Lå helt stille, bare snuste litt i gresset.. Flinke snuppa :)

Så var det innkalling med på plass. Og i dag hadde henny satt inn turbogiret :) Kom mot meg med veldig god fart, og hun kommer mer og mer riktig inn på plass. Blir gjerne noen snurr og hopp før hun setter seg, men hun vet hvor hun skal sitte :) Moro med slik fremgang :)

Så var det sitt og bli . Hun setter seg helt automatisk ved min side når jeg sier plass. Hun sitter veldig fint, men i dag hadde hun lyst til å løpe etter meg to ganger. Ellers så satt hun veldig fint. Helt stille og følger med, og venter på ny beskjed :)

I dag trente vi også på vanlig innkalling. Brukte ordet kom i stedet for på plass. Og heller ikke her var tempoet noe problem. Hun kom som et skudd. Tok henne rett i lek, så hun skal synes det er morsomt å komme til meg :) Ingen problem med det hvertfall :)

Vi trente også på å gå forbi andre hunder igjen. Og i dag hadde Henny super kontakt. Hun har lært at det kommer godbit når hun tar kontakt, så det ble mye kontakt og en del godbit, under den økten. Og hun gikk veldig fint når hun ikke hadde kontakt å. SÅ utrolig stolt av min lille prinsesse :)

Da er det kun 1 gang igjen på kurset. Dette kurset har vi hatt super nytte av. Bare så synd det ikke varer lenger :) Vi fortsetter å trene, og kanskje tar vi bronsemerket løpet av vinteren :)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar