onsdag 29. august 2012

En regnvåt kursdag

Tirsdag 28.8 var det tid kursdag nr 6. Av overskriften så regner jeg vel ikke utdype noe særlig om at det regnet litervis med vann? ;)

Henny er som kjent ikke over begeistret for dette våte elementet om faller fra himmelen. Ellers er vann det beste, men ikke når det kommer ovenfra :)

Som forrige gang så begynte vi  med sittt og bli. Henny reiste seg vel kun en gang fra sitten, og jeg syns det er veldig bra med tanke på bakken om den var som et svømmebasseng. Hun er helt rolig. Kan gå lenger og lenger unna, og hun følger ikke etter meg.

Så var det dekk og bli. Her kommer hun seg veldig. Reiser seg lettere enn hva sitt, men reiser seg overhode ikke mye.Reiste seg kanskje et par ganger.  Ikke engang i det våte gresset ligger hun urolig.  Ligger mer jevnt også. Begynner å bli flink når det gjelder å legge seg ned. Jeg må bare trene litt mer dekk, så dekker hun automatisk etterhvert :)

I dag trente vi også litt apport. Henny var ikke like engasjert som hun pleier å være. Men hun var litt preget av det dårlige været.  Hun syntes ikke den gule apportbukken var like interresann i dag. Så vi prøvde den vanlige treapporten, og da ville hun apportere som bare det. Ble litt lei etter en stund og da gadd hun ikke noe mye mer. Mn hun viser veldig fine takter. Tar tak i apporten , og slipper og hun løper ut og henter, og kommer mot meg med apporten før hun slipper :) Flinke jenta mi det :)

Så trente vi på å passere andre hunder, og fremdeles gå pent. Henny er et unikum på det området. Trekker svært sjelden mot en annen hund, og går veldig pent. Fikk faktisk spørsmål om hun alltid var så snill og grei å ha med å gjøre :) Og det er hun egentlig. Ikke en vanskelig hund å ha i hus dette :)

Innkalling med på plass var på dagsorden i dag. Hun hadde ikke så veldig lyst til å springe og komme på plass i dette dårlige været. Så innsatsen var ikke på topp, men selve innsitten var grei. Farten økte på da jeg byttet belønning. Gikk over til pipeleke, og da fikk henny en annen fart :) Flink var hun :)

Nå er det bare 2 ganger igjene på kurset. Det har gått utrolig fort disse ukene. Selvom vi ikke har fått med oss alle treningene så har vi helt klart hatt nytte av kurset :)

Gleder meg til å jobbe videre med Henny :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar