fredag 19. april 2013

Super treningsøkt :)

Onsdag 17 april fant jeg og ei vennine en fin grusplass å trene litt lydighet på. Endelig noen som vil være med å trene litt med meg :)

Hvis alt går som jeg hadde tenkt, så er tanken at vi skal starte neste helg faktisk. Det har alltid føltes ut som en evighet, men nå syns jeg plutselig at vi har veldig dårlig tid.

Hun har fungert veldig bra på de siste treningene, og kan vel ikke påstå at hun ikke gjorde det denne gangen å. Men noe tullball må vi jo finne på ;)

Hun begynte med å være litt fjern, om en kan si det. Litt uoppmerksom helt i starten, så et par av øvelsen vi startet med ble litt rare , men hun hentet seg inn igjen, og fulgte godt med :)

Vi gikk gjennom øvelsen i klasse 1 som vanlig. Og da vi skulle prøve hoppøvelsen, så gikk hun faktisk forbi hinderet. Det er første gangen hun har gjort på trening. Ble en smule paff der og da. Men slik kan jo skje, og da må det trenes på. Men etter noen repetisjoner så hoppet hun fint over hinderet :)

Hun snudde se heller ikke under stå under marsj, men hun gikk plutselig langt unna meg, men hun stoppet fint på kommadoen, selvom hun hadde skiftet retning for en grunn ;)

Avstandsøvelsen fungerte veldig bra å, men jeg ble oppmerksom på at hun flytter seg litt fremover. Det må vi prøve å få begrenset.

Så var den så mye omtalte fellesdekken. Ble ikke helt riktig siden vi kun var to stk, men to er bedre enn alene hvertfall. Jeg ser hvertfall en kjempe fremgang. Hun lå nesten tiden ut før hun reiste seg. Det kom et flyvende blad rett forbi, og det var altfor fristende ;) Og andre gangen lå hun hele tiden, men reiste seg opp og løp etter et nytt blad rett før jeg skulle gi kommandoen på plass etter øvelsen.. Surt altså. Hun lå faktisk i 2,5 min. Så det må man kalle for veldig bra :) Vi må bare trene mer på at det kan komme forbi henne :)

Veldig fornøyd med dagens trening :) Nå håper jeg bare hun ikke får løpetid før stevnet..

Noen bilder fra dagen. Hundene fikk leke nå vi var ferdige :)










Henny i kjent stil ;)











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar