torsdag 6. september 2012

Siste kursdag

Tirsdag 4.9 var siste kursdag for videregåendekurset. Vi fikk med oss 5 av 8 treninger, og vi har utviklet oss masse syns jeg.

I dag begynte med kontakttrening. Hun holder en veldig fin kontakt, og tar kontakt uten å ha fått beskjed om det.  Herlig å titte inn i de vakre brune øynene hennes, som bare ser håpefullt på meg :)

Neste øvelse var sitt og bli,som gikk over i dekk og bli etterpå. Jeg syns virkelig hun har kommet seg godt bare de siste gangene. Har langline på ,men føler ikke jeg bruker den, da den blir liggende igjen ved siden av Henny. ;) Hun rører seg ikke.  Nå har hun også begynt å skjønne at hun skal reise seg opp i sitt fra dekk, etter endt øvelse.

Selve dekket er blitt så mye bedre. Hun ligger mye rettere i hele kroppen, og hun legger seg faktisk veldig fint ned. Trenger egentlig ikke hjelp lenger , kun når hun ikke har lyst til å dekke ;)

Så var det på plass under bevegelse. Vi kan nå gå flere skritt og hun holder en kjempe fin kontakt, setter seg når jeg stopper, stortsett hvergang. Trenger ikke lokke henne på plass , eller i bevegelse. Flinke snupp :)

Apport var det i dag å. Ikke helt den store viljen til å apportere i starten. Hvorfor skulle hun hente den, når jeg kunne gjøre det? ;) Bare hun fikk tenkt seg om litt, så var det veldig gøy å apportere litt. Ikke kommet så mye lenger siden sist. Men hun har da ikke glemt det hun kan hittil angående apport. Vi fikser dette , sakte men sikkert :)

Vi avsluttet som vi gjorde forrige gang.. Gå pent forbi andre hunder og mennesker. I dag hadde vi faktisk litt bruk for denne treningen. Hun trakk litt mot de andre i dag, men ikke helt ille..
Flere ganger var det hunder som bykset mot henne.. De første gangene krøp hun litt sammen, og måtte akutt klø hvergang. Litt ubehagelig syns hun det var.. Men jeg syns hun ble flinkere og flinkere. Og gud for en kontakt vi hadde mange ganger. Hun gikk rett ved min side, og holdt en steinkontakt. Jeg må jo belønne en slik fin kontakt, og da lønner det seg å holde kontakt med meg..  Dette lover så bra :)

Veldig veldig fornøyd av min lille hund :D





Fine snuppa :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar