søndag 9. september 2012

For en treningsøkt :)

I dag trente vi litt lydighet i hagen, siden vi er ferdige med kurset. Og da må vi vedlikeholde kunnskapene :)

I dag begynte jeg faktisk med på plass under bevegelse, uten noe line på. Og hun gikk som en gud, knall kontakt og satte seg med engang jeg stoppet. Ville prøve meg en dekk fra holdt også, men vi var så godt i gang. Og plask rett i gresset ble resultatet :) Hun la seg med andre ord, plask rett ned :)

Fortsatte med dekk og bli. Det første hun gjorde så fort jeg snudde meg, var å komme springende som om hun hadde djevelen i hælene. ;) La henne tilbake der hun lå, og da kom hun springende et noen sekunder, men etter det så lå hun som bare det. Hun lå på det lengste ca 30 sekunder. Og det syns jeg var veldig bra. Hadde flere veldig gode dekk.

Så var det innkalling med på plass. Hun har skjønt hva som kreves.. Full fart inn :) Innsitten er fremdeles til å le av innimellom, men ingen kan si at hun ikke prøver hvertfall ;)
Repeterte øvelsen noen ganger, og på siste gangen kom hun i rakettfart, og satte seg helt perfekt :D

Vi måtte prøve litt apport å, hadde egentlig ingen store ventninger i dag. Men i dag overrasket hun STORT !
Begynte med å få henne til å holde den fra sittende. Hun tok tak i den og slapp. Så kastet jeg apporten noen meter og så apport, hun løp etter og tak i den, og jeg snudde meg og begynte å løpe motsatt vei, samtidig som jeg sa kom, og hun kom løpende etter emd apporten munn, så satte jeg meg på huk med siden til henne, og da slapp hun apporten nesten på tærne mine.. Veldig fornøyd med det :)

Deretter ga jeg henne apporten ved min side, og fortsatte å gå fremover, mens hun bar apporten, så stopper jeg, og da satte hun seg ned og slapp apporten :D For et fremskritt det var :D To ganger gjorde hun det. Jeg ble en smule målløs, og kunne ikke tro hun gjorde det av frivillig :D Jeg er så stolt :D

Siste tingen vi prøvde på var stå. Har ikke trent på dette på lenge, og så det hadde hun glemt litt ;)
Begyngte bare med å få henne i stå fra sitt, og så belønne når hun stod. Slik gjorde vi noen ganger, så bevegde jeg meg litt fremover, og sa stå, og hun satte seg flere ganger, men til slutt så ble hun stående :)

Jeg syns hun gjorde en kjempe innsats i dag :) Så fornøyd med henne :)

Litt bilder fra dagens trening :)










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar