onsdag 4. september 2013

I ensom majestet på treningen

I dag trente vi litt på klubben sitt område, jeg skulle uansett trene litt i dag, så tok like greit ansvaret for å låse porten også. Men sørgelig nok så var jeg pokkers alene når det gjaldt trening. Var ei som dro derfra da jeg kom, og det var ei til der , og hadde frislipp på store banen, så vi begynte å trene litt i utstillingsringen som er på tomta. Fungerte bra det.

I dag hadde jeg tenkt ut på forhånd hva vi skulle trene på. Og treningen ble veldig effektiv.
Startet med fri ved foten. Spesielt vendingene var fokuset i dag, da jeg syns hun faller ut i vendinger til høyre, og vendinger fra holdt. Og hun har kommet seg godt syns jeg. Fikk noen veldig fine og harmoniske vendinger, uten at hun datt ut eller at det ble mye hopping på stedet.

Så trente vi på ruta . Hun kommer seg veldig når det gjelder denne ruta. Langt i fra stødig enda, men hun begynner å skjønne at hun skal innen for de 4 kjeglene. Legger ingenting i ruta, og viser henne heller ikke hvor hun skal. Har begynt å tren på kortere avstand, så det ikke skal bli vanskeligere enn hva det er. Og det tror jeg er rette veien å gå. Hun har skjønt hun skal innenfor til en viss grad, men i dag stilte hun så vidt innenfor og i et hjørne. vil helst ha henne i midten av ruta, da er mindre fare for at hun velger å stoppe utenfor ruta senere. Så det ble litt av utfordringen på dagens trening, og få henne til å flytte seg mer mot midten.
Og hun skjønte hva jeg ville tilslutt. For å ikke låse oss helt fast, så trente jeg på at hun skal løpe inn i ruta fra flere hold, og hun var veldig flink :) Siste repetisjonen jeg tok var kjempe bra, da løp hun rett inn til midten, så det utløste et belønningskred , jeg slapp alle baller/leker jeg hadde i lommene , og en god del godibter. Hun vil nok huske den avslutningen :)

Tilslutt trente vi på innkalling med stå. Satte opp to kjegler. en der jeg ville ha ståen, og den andre indikerte hvor vi enten skulle begynne eller avslutte. Hun startet med en helt perfekt stå, og kjempe bra innkalling etter ståen. Så delte jeg opp øvelsen, og trente på selve stå under innkallingen, og så trente jeg litt eksplosive starter fra både sitt, og stå.

Meget fornøyd med dagens trening. Har meldt oss på et nytt konkurranselydighetskurs i oktober. Det gleder vi oss veldig til. Håper vi får trent nok og har såpass fremgang at vi kan være klare til å debutere i klasse 2 før året er over.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar