mandag 23. september 2013

Henny har debutert i klasse 2

I dag debuterte Henny i klasse i lydighet. Noen måneder før planlagt, men det dukket opp et lokalt stevne , som vi bare måtte prøve oss på. Dette ble bestemt for 10 dager siden, og da var hun langt ifra trygg på ruta for eks. Intensivtrening ble det, og det ga litt resultater.

Det begynte å bli ganske så kjølig da vi skulle begynne med fellesdekken, så jeg merket hun var kald, så trengte ikke ha noen forventninger der hvertfall. Og jeg hadde rett, en pen 0 på den. Hun satte seg opp veldig fort, og så fikk hun mark i rumpa, så hun ble urolig, hun la seg ned igjen, snudde seg litt, og satte seg. Hun gjorde det hun kunne ;) Jeg bare flirte av henne, for makan til hund altså :)

Det ble bare kjøligere ute, så hadde sett for meg hvordan resten skulle gå. Trodde hun ville slå av bryteren helt. Men neida hun skrudde virkelig bryteren på. Full guffe var det som gjaldt. Hun hadde det virkelig moro inne i ringen, og det gledet meg.

Fri ved foten var jeg egentlig fornøyd, når man tenker hvordan hun var tidligere. Litt ukonsetrert og faller ut innimellom , måtte til med en dobbelkommando.  Men jeg er fornøyd , så får heller poengene komme senere :)

Dekk under marsj gikk helt super bra :) Hun gjorde som hun skulle og vi ble belønnet godt for den øvelsen :)

Innkalling med stå var for  henne innkalling i turbo fart, men hun glemte å stoppe underveis ;) Så det gikk ikke noe bra poengmessig. Men kjære vene for en fart ;)

Stå under marsj ble bare tull. Hun satte seg på første forsøk, så la hun seg på andre forsøk. Men hun prøvde iherdig hvertfall ;)

Fremassending med stå( ruta) begynte med en vanvittig fart, men plutselig så skyter hun nesten  til en kanten , men hun sikter seg inn mot ruta, og jeg får dirigert henne inn i ruta, og får en stå rett innenfor ruta ;) Jeg ble imponert altså :)

Apporten begynte også veldig bra, full fart ut, og hun får litt dårlig opptak pga farten, og har god fart inn igjen, men så syns hun at det er best å sette seg litt på avstand fra meg. Hun hadde vel mest lyst til å ta en ærsrunde med den apporten :) Hun avleverte den pent , så jeg er fornøyd. Må jo bare se humoristiske i dette :)

Hopp over hinder startet veldig bra, men jeg var litt for sen med å kommandere sitt, så hun avsluttet på egen hånd, ved å hoppe tilbake selv :) Hun er jo kjappere enn lynet, så her må vi nok trene litt tålmodighet. Fikk helt ok karakter selvom hun jukser :)

Avstandskommanderingen begynte så nydelig. Hun rørte seg knapt, og skiftet stilling fort. Men fikk en dobbelkommadno, og hun reiste seg opp før kommando ved på plass.

Helhetsinntrykket bar preget av hennes litt manglende tålmodighet og ukonsetrasjon litt her og der. Men jeg er veldig fornøyd med henne. Bare smiler for selv egentlig.

Hun hadde det virkelig moro, og det er jo det viktigste :) Vi havnet tilslutt på 3 premie, så det er ikke så gale. Vi kommer sterkere tilbake i november. :)

Poengene vi fikk :

Fellesdekk :         0
Fri v/fot       :       6,5
dekk u/marsj:       9
Stå u/marsj           0
Innk m/stå            0
Fremad m/stå       7,5
Apport                 8,5
Hopp o/hinder     6,5
Avstand               7,5
Helhet                  7,5


Debuten var den lille overraskelsen jeg nevnte i forrige innlegg :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar