lørdag 1. juni 2013

Utstillingsoppdatering

Forrige helg var vi på utstilling.. Det var hele 2 påmeldte gårdshunder, så konkurransen kom ikke til å bli så veldig høy. Og det var en hanne som var den store konkurrenten.
Hadde håpet vi kanskje kunne komme hjem med cert, siden vi var alene i tispeklassen. Og det gjorde vi jaggu meg også :) Henny sitt første cert. Det var litt stas, selvom det ble vunnet uten noen konkurranse. Men cert er cert, så det bryr jeg meg ikke så mye om ;)

Dommeren var helt fantastisk med hundene. Brukte god tid på hver hund, og tilpasset seg hvert enkelt individ. Kjempe deilig at Henny får en god opplevelse i ringen.

Dommer den 26.mai 2013 var Wesley Mccrum. En irsk dommer som jeg aldri hadde hørt om før, men likte han veldig godt :)

Henny fikk følgende kritikk :
" 15 mnd old. Feminine bitch. Pretty expression. Good shape. Good dentation pigment. Good topline tailset. Sound movement front rear".

Hun ble også BIM denne dagen :) Hennes første det å :)

Så var tid for NKK utstilling i Drammen 1.6.2013. Det var påmeldt til flere til denne utstillingen enn forrige. Så hadde null forventninger om noe godt resultat på Henny.
Men vi tok da turen, og jeg angrer overhode ikke. Henny var ikke veldig mottagelig for å ta kontakt når vi kom frem, og virket helt bortevekk. Da sank hvertfall all håp om at det skulle gå noe bra. Jeg lot henne få titte litt rundt seg og la henne så i buret , før det var vår tur i ringen. I mellomtiden hadde hun fått samlet seg litt, og var plutselig veldig mottagelig for pølsebiter og kontakt.

Fikk trent littegrann stå, og trav før vi gikk inn ringen. Hun hadde et veldig fint driv, hun ville frem, så jeg fikk bare henge på henne.

Så var det tid for bordet. Og hun har blitt så flink, hun stod veldig fint, og lot dommeren undersøke uten noen motstand. Så stilte vi opp, og nå fikk jeg endelig til å stille henne opp litt skikkelig, og hun ble værende der jeg stilte henne opp. Hun holdt kontakten med meg hele tiden, og var så super flink :)

Så var det litt traving som stod for tur. Var ikke sikker på om hun ville henge på denne gangen siden hun da måtte gå alene. Men hun travet veldig fint :)

Dommer for dagen var Carsten Birck fra Danmark.

Kritikken ble som følger:
" God str. velformete mørke øyne. velbårete ører. Er for spinkel i nesepartiet. Godt bitt og pigment. Utmerket hals og overlinje. Ønsker mer bredde i fronten og fylde for alder. Utmerket pels og farge. Velbåret hale. Frie bevegelser. Godt temperement."

Hun fikk Very Good av dommeren. Helt greit med tanke om at hun må legge seg ut mer.
Jeg var faktisk veldig fornøyd i dag tross at den ble en very good. Vi fikk vår egen lille seier i steden. Jeg er så utrolig fornøyd med fremgangen hennes når det gjelder å være i ringen. Så en blå spilte egentlig ingen rolle i dag.

Legger ved noen bilder fra forrige helg.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar