søndag 2. juni 2013

Debut i rallylydighet

I dag debuterte jeg og Henny i rallylydighet. Dette ble en  tatt på sparket avgjørelse for noen få uker tilbake. Jeg tenkte som så, vi prøver også går det som det går.
Vi har ikke lagt ned mye trening i dette. Kun blitt noen få treninger. Lest litt skilt og slik, men ikke noe veldig avansert trening.

Vi møtte opp i grei tid føre, jeg så ikke helt vitsen med å være der super lenge før vi skulle starte.
Banen ble brifet. Dette var noe helt nytt for min del. Det gjøres jo ikke i vanlig lydighet, så jeg følte meg litt sånn "merkelig" da vi skal late som om hunden er med oss.

Vi startet helt til sist. Og vi fikk sett på hva de andre gjorde, men får jo ikke vite hvordan det har gått før premieutdelingen.

Vi varmet opp litt før vi startet, så jeg fikk henne litt på g. Banen i seg selv var veldig grei. Logisk oppbygd.
Hun fulgte ikke med helt i starten, men utover i banen, så kom hun seg betraktelig og kontakten var til stede.

VI fikk 183 poeng, og det holdt til 1 premie. Vi ble nummer 4 i klassen. 7 poeng unna direkte opprykk til klasse 2. Dommeren trekte oss for snusing i bakken, litt stram line de to første øvelsene. Så trakk hun oss for at Henny korrigerte elv et skjevt sitt. Hun blir da urolig i øvelsen, som ikke er greit. Og Henny satte seg ikke skikkelig i ene øvelsen.

Ganske så fornøyd med disse resultatene, siden vi egentlig ikke trener rallylydighet, og lagt ned veldig lite trening i dette.

Kanskje det blir flere klasse 1 stevner. Ikke bestemt meg helt enda. Er vanlig lydighet som ligger hjertet mitt nærmest, og det er der vi har lagt ned veldig mye trening. Men mulig jeg bruker rallystevene til å trene på konkurransesetting og holde styr på litt nerver. Veldig fin mulighet for å trent mye kontakt også, da det er hovedpoenget omtrent i klasse 1. Men kommer ikke til å trene mot klasse 2 i rallylydighet foreløpig.

Legger ved noen bilder fra dagen :)








Litt pøbelstreker blir det også ;)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar