onsdag 13. mars 2013

Masse oppdateringer :)

Lenge siden jeg har oppdatert noe særlig på bloggen. Siden forrige innlegg om trening og slikt har det skjedd litt her. Henny har for det første fylt 1 år. Og blir faktisk 13 mnd om 14 dager.

Våren har vært litt frem og tilbake. Ene dagen er det super vår, med sola som varmer skikkelig, og neste dag kand et snø og være nesten 19 minusgrader ute. Ser virkelig frem til litt mer stabilt værforhold.

Vi har begynt å gå tur i skogen igjen å. Har vært en stund hvor vi har måtte gå langs litt gamle traktorveier, siden har drevet skogsmaskiner og hugget ned nesten halve skogen. Men de lagde en fin ny trase til meg inni skogen. Så er ikke bare negativt at de har drevet i skogen vi alltid går i.

Har prøvd å trene jevnlig siden det faktisk nærmer seg debut i klasse 1. De to siste ukene har vi fått trent bra. Hun fungerer meget godt om dagen. Jeg har stor tro på at debuteringen skal gå bra.

I dag trente vi utenfor hallen, siden faktisk var bedre temperatur ute enn inne. Var litt spent på hvordan hun ville fungere i dag, siden det faktisk var minus grader ute. Men hun overrasket stort.
Fikk tips om å endre belønningen litt, og det ga virkelig resultater. Hun ga 110% på treningen i dag.
Trente litt på forstyrrelser fra en annen person. Som prøvde å distrahere Henny, og kaste foran henne. Hun tok jo ballen noen ganger, men hun var super flink, og hun måtte konsentrere seg om meg, for det var jeg som ga signal om når hun kunne få belønningen sin.

Vi trente ikke på fellesdekk i dag grunnet kulda, og at vi var ute. Jeg valgte heller å ta flere enkeltdekk, og det fungerte veldig bra. Hun la seg fort ned, og reiste seg kun noen få ganger . Og det syns jeg er helt ok. Og hun reiste helt i starten. Men hun avsluttet veldig godt.

Eller gikk vi gjennom de andre øvelsen i klasse 1. Og jeg syns det fungerer veldig godt. La om strategien når det gjaldt ståen, siden hun snur seg fremdeles litt. Og etter jeg prøvde å gjøre om litt på det, så fungerte det veldig godt.

Hopp øvelsen stod vi også over i dag.

I tillegg til klasse 1 øvelsen prøvde vi også litt på klasse 2 øvelser. Apport har vi ikke gjort på en stund. Og Henny syns virkelig det var stas med litt apportering igjen. Hun apporterer veldig fint, men må repetere litt på at hun må komme litt nærmere meg på plass. Hun setter seg fint ned med apporten, men hun sitter på litt feil plass bare ;)

Prøvde også litt på dekk under marsj. Og hun kommer seg veldig godt. Absolutt ingen nøling pga kulda heller. Veldig fornøyd med utviklingen hennes :)

Også testet vi innkalling med stå. Hun gjør fremskritt der å. Hun skjønner tegningen. Bare trene på å få litt hurtigere stopp. I tillegg til innkalling med stå, så prøvde jeg meg på en dekk fra ståen. Og hun klasket rett i bakken. Dritkult!

Trenger vel ikke å nevne at jeg er super fornøyd med Henny? Hun er så fantastisk herlig å trene med. Vi gleder oss til videre trening :D

I helga som var vi faktisk i Drammen og tittet på hundefestivalen. Der var det både lydighet, agility, rallylydighet og valpeshow. Fikk også sniktestet underlaget der. Og det ble ikke noe problem. Henny oppførte seg eksemplarisk. Tittet på de rundt seg, og hadde også fokus på meg samtidig. Fikk trent bittelitt inniemellom. Og det fungerte veldig bra :) Veldig fin miljøtrening for lille snuppa.

Så noen bilder fra de siste ukene :)













 1 år
 Henny 1 år











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar