tirsdag 4. desember 2012

Kjellerstuetrening

I går måtte vi trene inne i kjellerstua, siden det kun var  21 minusgrader ute.. Litt i kaldeste laget for begge det. Men det satte ikke en stopper for treningen, som faktisk var veldig vellykket.

Er en stund siden vi har trent apport nå og hadde lyst å prøve å se om vi kunne få litt mer fremgang.. Stått litt på stedet hvil en stund. Kastet apporten bortover gangen, og hun løper rett ut og henter den og slipper den rett foran meg. Trente også på at hun skulle holde den litt lenger, istedet for å bare slippe den på tærne mine. Hun blir flinkere og flinkere. Så la jeg apporten ved siden av meg, og henny satt rett foran meg, og så ba jeg om apport, og hun plukket den opp og satte seg ved min side med apporten i munn!!! Herregud å stolt jeg ble :D En kjempe fremgang i treningen. Vi avsluttet hele øvelsen med den flotte fremgangen :)

Har begynt å trene litt mer seriøst på avstandskommandoen som er i klasse 1. Og vi gjør virkelig fremgang. Bruker både stemme og signaler i denne øvelsen, da det faktisk er lov. Henny skjønner hva jeg mener med kommandoene og signalene. Hun er rask i neddekket, bare jobbe med sitt fra dekk. Men dette kommer seg.

Hadde tenkt å prøve meg litt mer på fremadsending, men gangen var fort kort, så en håpløs ide. ;)

Men vi fikk trent på å innkalling med stopp. Selve stopp momentet. Litt for kort avstand, men jeg fikk trent litt på det, og henny vet hva det betyr. Så vi får trene mer på å bråstoppe litt senere.

Trente noen vanlige innkallinger å, og de er veldig bra. Innsitten er virkelig blitt bra :) Har stor tro på at vi skal ut å starte litt stevner til våren :)

Trente ikke på så mye annet, men det vi trente på var knallbra :) Kjempe stolt av frøkna :)











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar