lørdag 7. juli 2012

Valpekurs dag 8

Torsdag 5.7 var site kursdag..1 måned har gått veldig fort, og vi har lært veldig mye. Veldig innholdsrikt og lærerikt kurs :) Såpass moro at vi er påmeldt et videregåendekurs allerede i begynnelsen av august.

I dag var det ingen nye øvelser på planen, bare fortsette med det vi har lært, og begynne å sette tingene vi har lært sammen til en full øvelse.

Begynte med dekk og bli, og her har henny virkelig blitt flink. Hun legger seg fint, men trenger fremdeles litt hjelp ned. Jeg kan gå noen meter unna, bak henne, siden av henne, og hun blir liggende :) Flinkisen min :)

Neste var sitt og bli. Her trenger hun ikke noe hjelp med å sette seg. Samme som med dekken så kan jeg gå litt unna, til siden bak henne mens hun fremdeles blir sittende. Hender seg hun syns det blir kjedelig og bare går sin vei ;)

Så var det stå og bli. Hun har ingen problemer med å reise seg fra sitt til stå, og hvertfall ikke noe problem å stå stille. Null problem så langt ;) Greit at hun har den stå øvelsen inne, det hjelper på utstillingene fremover å :)

Så var det å gå på plass. Henny har virkelig blitt flink, og skjønner at hun skal ved min side når jeg sier plass. Veldig fin kontak, meget lovende syns jeg. Må bare få rettet litt på selve sitten, men den kommer nok den også :)

Neste var innkalling med på plass. Henny kommer løpende når jeg sier plass, og hun er i andre enden, trøbler litt med å sette seg riktig, men er ikke lenge siden vi begynte med det, og har ikke hatt så mange repetisjoner, men hun er virkelig lærevillig og flink :)

Det var ganske så varmt i været denne dagen, så Henny var litt mer slapp enn hva hun pleier :) Men jeg syns hun var super flink :)

Etter kurset dro jeg hjem og hentet Oddis så de kunne få bade litt. Bilder av badingen ligger lenger nede på siden :)















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar