tirsdag 3. juli 2012

Valpekurs dag 7

I dag var det nest siste dag på valpekurs. Hvor har denne månenden blitt av?

I dag trente vi på, sitt og bli, dekk og bli, på plass, innkalling med på plass.
Vi har ikke trent så mye mellom treningene som vi burde, da motivasjonen min har vært litt laber de siste ukene. Dette skyldtes hovedsakelig helsestausen til Oddis, men nå er han på bedringens vei, og da er det mye lettere å trene lydighet igjen, også med Henny.

Vi trente bittelitt i hagen i går, siden jeg fikk veldig lyst til å trene litt. Og det lille vi ghorde i går, tror jeg gjorde susen på treningen i dag.

Henny jobbet super godt. Hun blir flinkere og flinkere for hver gang syns jeg. Sitt og bli begynner å bli ganske så bra, øker avstanden sakte men sikkert. Og foreløpig lover det godt :)

Samme gjelder dekk og bli. Nå reiser hun seg ikke med engang jeg har tatt bort godbiten eller reist meg opp. Nå kan jeg gå litt unna, og gå til siden, mens hun blir liggende stille . Må trene på at dekk også betyr at hun skal ligge rolig, og ikke reise seg med engang. Men hun er super flink jente :)

Er super morsomt å trene på plass med henne, hun tar virkelig god kontakt, og setter seg med engang jeg stopper. Dykitg liten jente :) Er oppe i 3 steg, ikke mye , men en vel god start :)

Neste var stå, og det var heller ikke noe problem. Sier stå og fører godbiten foran nesa hennes, og reiser seg lett som bare det. Og er ingen problem å stå stille en stund :) Jeg kan gå litt unna og hun står, men er ikke kommet like langt som med sitt og dekk, men det kommer :)

Så var det innkalling med på plass. Prøved oss så vidt det var på det i går, og da fungerte det ganske greit, men i dag satte virkelig bra. Hun kommer i full og fart, og kommer så og si riktig inn på plass, snur vendt ved min venstre side, og sitter helt inntil og tar god kontakt :) Lover veldig godt dette her altså :)

Veld veldig fornøyd med frøken flink :D

Min kommende stjerne :)



Bildet er tatt 30.6 , på et hundetreff vi var på :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar