torsdag 12. juli 2012

Lydighet og utstillingstrening med Henny

I dag hadde jeg lyst til å trene litt lydighet igjen med Henny. Er vel nesten 1 uke siden sist, vi trente noe lydighet.

I dag var Henny i et kjempe humør for å trene litt. Begynte med litt sitt og bli, og det gikk veldig fint, og i samme slengen prøvde vi oss på plass med utgangsstilling, nå trengte jeg ikke lokke med godbit for at hun skulle komme mot meg, hun kommer mot og vet at hun inn på min venstre side. Men innsitten kan vi jobbe med ;) Hun er veldig flink syns jeg.

Også gikk vi over til dekk og bli, i dag belønnet jeg de rikitge dekkene, hvor hun ligger rett, og ikke som en krok , og nå trenger bare litt hjelp med dekken, så dette går rette veien.

Deretter prøvde vi litt stå, og hun er så flink så :)

Trente også litt å gå på plass, og var virkelig på hugget i dag, dette har hun forstått ;)

Nytt i dag var faktisk at jeg introduserte henne for apporten. Belønnet og roste når hun tok tak i apporten :) Så flinke så :) Ingen tygging på apporten, hun tok og slapp. En god start syns jeg :)

Vi måtte trene litt utstillingstrening også, det er ikke så kult som å leke og trene litt lydighet ;) Men flink er hun :) Flinke lille Henny.

Vi trente bare i kjellerstua i dag, og det vekte litt minner om oddis , kan en si. Nå tror jeg at jeg beygnner å godta at han er borte, og sjelen min begynner å få fred. Han vil alltid være dypt savnet.

Til helga skal vi på valpeshow med Henny . Ser frem til det :)




Blitt stor dame




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar