mandag 31. august 2015

Sesongens siste stevne :)

Søndag 30 august gikk vi sesongen siste stevne. Litt tidlig,men slik må det nesten bli når man tok valget om å parre på denne løpetiden, men trøsten er at vi har hele neste år på oss.

Jeg valgte å melde på et lokalt lite stevne, for å unngå mye stress og smittefare siden Henny mest sannsynlig er drektig. Hun viser tydelig tegn allerede etter 3 uker, så vi må bare avvente noen dager før vi endelig vet om hun er drektig.

Det var kun 4 stk i klassen, og vi fikk gleden av å dra i gang klasse 3. Denne gangen klart jeg å holde roen og ikke stresse slik jeg pleier. Ingen forventninger om noe opprykk, pallplass osv.

Før vi gikk inn ringen, var hun energisk og kontaktsøkende, men den forsvant ganske så greit når vi skulle ha felles og resten av programmet..  Det skjer noe når vi entrer ringen, helt sikkert noe signaler jeg sender henne, som jeg kanskje ikke helt er klar over..

Alt i alt var jeg veldig fornøyd med prestasjons hennes under stevnet. Været var varmt, og ikke akkurat mye vind å føler, og jeg mistenker hun er litt preget av hun mest sannsynlig er drektig. Momentene hennes var egentlig veldig, men det var ikke fart og entusiasme å finne hos henne inne i ringen, jeg gjør sikkert en del feil også.. Men det får vi ta litt siden.

 Vi gikk kun på en smell når gjaldt å få 0. Så det kunne helt klart vært verre. 0 vi dro på seg kom i fremadsending til ruta. Hun syns det var i overkant vanskelig å måtte springe rett mot publikum, og to hunder som lå langs ringbåndet, så hun løp litt ut, for å bråstoppe, og legge swg med ryggen til ruta, og jeg gjorde et forsøk på sende en gang til, men hun forsvant bare stikk motsatt vei, og da ga jeg meg, jeg gadd ikke presse henne der.

Som man ser på poengene, så bar de preg av liten fart, men hun utførte øvelsene, selvom det gikk litt sakte for dagen. Vi kommer stekere tilbake litt senere.

Tross disse litt lave summene, så klarte hun å vinne klassen. Jeg er stolt av min lille hund :)

Så filmer fra stevnet :)

Foten er blitt bedre, selvom jeg ser tydelig hva vi må jobbe med, men vi startet med endringer, så dette blir bedre med tiden.

Momentet var veldig fint som vanlig, kan jeg nesten si, men litt treg innfart og mest sannsynlig noe skjeve sitter, så ble vi trukket i poeng.



Treg start, noe treg neddekk, og resten var tregt og skjevt. Men hun utfører :)



Ruta var som nevnt tidligere, ingen god øvelse for oss. Hun er konfliktsky, så jeg forstår henne. Vi fikk lov til å sende til ruta igjen, etter stevnet var ferdig, så hun ikke sitter igjen med en dårlig følelse ovenfor ruta i fremtiden. Det fungerte bra å sende henne på nytt.



Innkalling var litt så der.. Lav fart frem til moment, og litt tregt neddekk, og litt reg helt tilbake, og en skjev sitt, men hun kan øvelsen, så vi kommer sterkere tilbake :)


Hopp over hinder var helt grei. Jeg er fornøyd med at vi har snudd på flisa når det gjelder å ta fremmede apporter. Nå skal vi konsentrere oss om bedre opptak, og fart :)


Metallen går absolutt riktig vei. Nå må vi bare jobbe med litt raskere opptak, og fart tilbake.



Neseprøven i seg selv er nå bedre enn tidligere, hun søkte over en gang, og så plukket hun riktig pinne. Stor forbedring siden forrige gang :) Nå ble vi trukket for litt lav fart.




Avstanden var ingen super øvelse.  to dobbelkommandoer, og hun flytter seg både til siden og frem. Hun slenger seg bare ned i ene skiftet, og da får vi bevegelse, når hun endrer den på nytt.. Det må jobbes med, men hun viser ikke samme takter på trening. Så her får vi være smarte :)


Dette var som sagt årets siste stevne, så nå vet vi ikke når vi blir å se igjen på lydighetsfronten. Det avhenger litt av om de reglene trer i kraft 1.1.16 eller 2017, trer de ikraft fra nyåret, så vil vi ikke være startklare i det de nye programmet, så da blir vi heller å se på rallybanen en stund, til vi er klare for det nye programmet. I tilleggså må vi trene mot den finske sporprøven, om vi skal ha noe sjanse. Vi legger ikke lp på hylla, men avventer og ser hva som skjer i forbindelse med de nye reglene. Men det blir nok en grei pause nå som hun er drektig. Litt pirketrening vil vi gjøre, men vi trener ikke fullt med fart og presisjon fremover. Blir nok litt rallytrening inne i stua fremover.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar