torsdag 5. desember 2013

Avsluttet lydighetskurset

En måned siden forrige innlegg, ikke noe unormalt med andre ord ;)

Vi er nettopp ferdig med lydighetskurset, om gikk over 8 ganger. Så nå er det tid for litt juleferie på oss. Blir ikke noe mer halltrening før i januar.Men det går fort til januar.

Det kurset har virkelig vært nyttig. Vi har vokst veldig på de 8 gangene. Fri ved foten er noe helt annet nå, enn hva den var før vi startet. Den skal vi få til å fungere skikkelig på stevner fremover.
Jeg som bare elsker å være på kurs :) Kunne fortsatt i en evighet, uten problemer. Tror Henny syns det er like moro :)

Har hatt forbedring i alle øvelser vil jeg si, og vi har fått begynt noen flere klasse 3 øvelser.
Fellesdekken har blitt noe helt annet, hun reiser seg ikke lenger, og snusingen blir det bare mindre og mindre av. Virkelig gullverd slike treninger. Og jeg har fått anledningen til å få korrigert snusingen hennes under fellesdekken, takket være veldig snille instruktører.

Fellessitt har vi fått trent hver gang også, den kommer seg også veldig. Ikke store problemene der, kan hende hun legger seg, men gjorde ikke det på de siste treningene.Nå skal det sies at vi omtrent ikke har prøvd fellessitt før.

VI har også nylig begynt med neseprøve, og det syns Henny er gøy. Tror vi skal mestre den øvelsen bra etterhvert. Men enn så lenge så går det riktig vei. Har fått trent litt i stua med neseprøver. Greit å ha fått introduksjonen på øvelsen på kurset, så kan vi bryne oss litt på den videre løpet av vinteren.

Ogås har vi så begynt på stå under avstand. Er så mange metoder som kan brukes. Så jeg må finne ut hva som fungerer best for oss. Men vi satser på låste bakbein hvertfall..

Her om dagen skulle jeg bare teste om hun skjønte øvelsen innkalling fra dekk med dekk. Og jeg  må slutte å undervurdere den hunden med andre ord ;) På førster forsøk satt hun seg, og på andre forsøk la hun seg direkte ned. Veldig kjapp i reaksjonen, det lover bra :)

Er meget fornøyd med innsatsen og utviklingen hennes. Dette lover veldig bra. Jeg syns vi har kommet langt, med tanke på at hun ikke er 2 år gammel enda.

Så noen bilder av Henny :)









Er hun en rottehund så er hun det ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar