søndag 10. november 2013

Årets siste lydighetsstevne

Lørdag 9.11. var vi på årets siste lpstevne. Med et lite håp om opprykk til klasse 3.
Noe opprykk ble hvertfall ikke ;)
Men hun gjorde en veldig bra figur, selvom satte inn tullehumøret på noen øvelser ;)

Hun var mer på nett denne gangen. Fokuset var mer på meg enn på alt annet :) Så en stor forbedring på det punktet. Har prøvd å trene intensivt mellom de to stevnene, for å være enda mer klar for årets siste stevne.

Valgte å trene litt kontakt før fellesdekken, vil ikke gire opp for mye før fellesdekken.
Og det gjorde jeg nok rett i. Hun ble liggende i fellesdekken. Måtte til med en dobbelkommando på neddekket, da hun ikke fulgte skikkelig med. Hun snuste vist litt også, og så hadde hun flyttet noe på seg i følge dommeren. Har dessverre ingen video av det.

Poengsummene vi fikk denne gangen. En del dårligere enn forrige gang. Men likevel forbedring på noen øvelser.

Fri ved foten var veldig mye bedre denne gangen. Hun hadde kontakt og fulgte bedre etter. Men har fremdeles en del å trene på. Det ene trikset hun gjør er, var at det lå en hestebæsj der, og den kunne hun ikke gå over ;) Men jeg er fornøyd med innsatsen hennes for det om :)


Dekk under marsj var veldig fin. Eneste dommeren sa var at kommanderte dekk litt for tidlig, og jeg stilte meg litt feil ved oppsitten, så hun spratt litt frem.



Innkalling med stå var jeg veldig fornøyd med :)



Stå under marsj kunne hun plutselig ikke ;) Ble en bra dekk men ;)




Fremadsending til ruta gikk heller ikke så bra. Hun misforstod hvor ruta var hen. Men hun skal få for innsatsen sin. Hun prøver virkelig.



Hopp over hinder ble litt rot. Hun kan øvelsen, men følte for å ikke ville hoppe med engang.


Apporteringen var noe for seg selv fra min side. Godt dommeren ser humoren i mitt elendige kast :) Vi fikk litt trekk på et skjevt innsitt. Ellers veldig bra. Syns opptaket hennes kunne vært bedre.


Avstandsøvelsen gjør hun veldig bra. Litt forflytting i første kommando, og så flytter hun ørlite grann til venstre. Litt trekk på det . Men veldig fornøyd med henne.




Alt i alt gjorde hun en god jobb :)
Har allerede planlagt neste stevne. Det blir mest sannsynlig midten av januar. Så vi trapper litt ned på treningen, og tar en miniferie fra den intensive treningen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar