fredag 9. august 2013

Tollarp 2013

2-4 august var det tid for det årlige rasetreffet i Tollarp i Sverige. Dette rasetreffet har egentlig alt et rasetreff bør ha. Utstilling, lydighet, rallylydighet, agility, kurs i både massasje/stretching og rallylydighetskurs, og masse sosialt samvær med herlige folk.

Vi dro nedover 1 august, da det ikke var mindre enn 7 timer å kjøre ;) Møtte Kristine og trioen på veien, så vi slo følge til stedet vi hadde leid for helgen. Et fantastisk fint sted, til en så billig pris :) Det var en ombygd gammel skole. De hadde bevart den gamle stilen, så fikk virkelig den gode gamle følelsen. Itillegg var det et svømmebasseng i hagen. Det ble tid til en liten svømmetur løpet av oppholdet. Helt fantastisk. Slik vil jeg også ha i hagen :)

Fredag 2 august var det et seminar om hofteleddsdysplasi. Meget interresant og lærerikt. Selvom det å ta opp temaet hd er som å kaste bensin på bålet ;) Like mange meninger som mennesker.

Rett etter seminaret var det tid for lydighetsstevne, uoffisielt , men stevne er stevne. Vårt første svenske stevne. Stevnet startet ikke så bra for vår del syns. Jeg ble stresset av stevneleder, da han stresset, og tillegg snakket veldig fort, og svensk, så jeg fikk litt problemer med å forstå hva han mente.
I Sverige er stevne lagt opp litt annerledes enn i Norge, så mye var uvant.

Vi kom oss godt gjennom stevnet, med bra poeng, bortsett fra en null på hopp over hinder. Førerfeil så det sang. Avstanden fra hinderet var frivillig, og dum som jeg var så valgte jeg altfor lang avstand. Har ikke engang trent på den avstanden, så ikke rart hun feilet. Også ble det 7 på fellesdekk, pga en misforståelse fra min side. Henny veltet bare over på siden, og jeg la henne ned på nytt, og da trakk de litt poeng.

Fikk 7, 10, 8, 9,5 9, 9,5 8,0 og 9. og totalt 152, 5 poeng

Fellesdekk:                7
Tannvisning               10
Lineføring                  8
Dekk under marsj     9,5
Innkalling                  9
Stå under marsj        9,5
Apportering              8
Hopp over hinder      0
Helhetsinntrykk          9

Bak helhetsinntrykk fikk vi denne kommentaren: " Lyssnar dårligt på konkurranseleder" Kunne glist meg til døde da jeg leste det. Rett og slett fantastisk syns jeg det var.. Var vel heller at jeg ikke forstod noe av hva han mente omtrent ;)

Lørdag var det tid for utstilling. Det var hannene sin tur på lørdagen, siden det var 152 hunder påmeldt til utstillingen så ble det delt opp i 2. Mye flotte hannhunder å se på.

Søndag var det  tispene sin tur. Det var 22 hunder i klassen til Henny. Hadde ingen høye forventninger med så høy konkurranse. I juniorklassen var det litt mer sprikende kvalitet, kontra hos hannene. Men veldig mange fine tisper her å :) Henny fikk VG. Hun var sliten etter en lang helg, og det var kjempe varmt, så fikk ikke vist henne fullt ut. Hun fikk ikke stegene hun pleier å ha, så hun falt litt sammen i kroppen. Men kritikken var veldig fin.

Fine Alma til Kristine ble 4 beste juniortispe :) Vel fortjent :)

Etter Henny var ferdig i ringen, gikk vi videre til massasjekurset. Vi fikk først bittelitt teori, og så fikk vi prøve å massere og stretche  egne hunder. Henny er jo en veldig våken og nysgjerrig hund, så hun hadde ikke veldig store planer om å ligge på det bordet å slappe av..
Men etter en stund så sovnet hun på bordet, så massasje var nok veldig fint :) Skal absolutt gjøre det mer :)

Etter massasjekurset så vi ferdig tispeklassene, og så hvem ble beste tispe. Etter det så pakket vi sakene og satte kursen mot Norge. Bare 7-8 timers kjøring.

Så noen bilder fra turen. Takk til Jan Henrik for bildene av meg og Henny :)












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar